Grafisk Design

Visuell kommunikation och problemlösning genom typografi, fotografi, illustration och mer.

Betydelsen av Grafisk Design

Vi är alla medvetna om att grafisk design är önskvärt i de flesta organisationer. Men förstår vi verkligen vikten av grafisk design i affärer? Om du tror att ditt företag kan överleva utan övertygande kommunikation, tänk om. På ett eller annat sätt måste vi visuellt kommunicera produktens eller tjänstens funktioner, fördelar och skillnader till våra kunder.

Nittio procent av den information som överförs i den mänskliga hjärnan är visuell så ert företag behöver stark design för att kunna kommunicera sitt syfte.
Med 65% av befolkningen kategoriserade som ”visuella inlärare” används era pengar bäst till att formulera ett visuellt synsätt för att skapa ert företags personlighet.

Den främsta anledningen till att människor föredrar grafik och bilder framför överskriven text beror främst på dess absorptionshastighet.

Företagsprofil

Att ha en professionell logotyp skapar trovärdighet, skapar varumärkesigenkänning och positionerar ert företag på marknaden. Även om det finns många faktorer för att bygga en effektfull logotyp och visuell identitet, är val av färgschema av yttersta vikt.

Ert varumärkes val av färgschema är av yttersta vikt för att avgöra hur allmänheten kommer tolka ert företag. Om du har hört talas om färgteori kanske du vet att vissa färgkombinationer skapar distinkta uppfattningar och framkallar känslor. Att undersöka marknadstrenderna i er bransch och förstå vilka färger dina kunder reagerar på kan göra stor skillnad.

Reklam

Med tanke på de psykologiska effekterna som ditt varumärke har på potentiella kunder måste dina annonser följa en liknande uppsättning riktlinjer. Bland ett hav av expertutformade annonser kommer en dåligt utformad annons lätt att förbises som buller.

Chanserna att din annons kommer att konvertera potentiella kunder utan ett klart focus, starka grafiska element och en tydlig uppmaning till handling är liten. I reklam eller i form av tryckt eller digital kommunikation talar ditt varumärkes väsen högre än ord.

Webbplatser

En strategiskt fokuserad hemsida måste locka, engagera och konvertera besökare. Att utveckla en framgångsrik webbplats är omöjlig utan att ta hänsyn till användarens upplevelse och hierarkin för meddelanden. Det är viktigt för er webbplats att vara intuitiv och leda besökar på ett förutsägbart sätt.

Tydliga meddelanden och bekvämt placerade uppmaningar till handling är avgörande. Tänk på den upplevelse ni vill att era besökare ska ha och försök att ta beräknade designbeslut som kommer att flytta dem från punkt A till B. För att ert varumärke dynamiskt ska kunna engagera era kunder behöver er webbplats inte bara vara visuellt spännande , utan även vara användarvänlig. Precis som bildoptimering, laddningstider och total hastighet.

Se till att er hemsidas laddningstid inte överstiger 3 sekunder. Om er webbplats laddas på 2,9 sekunder är den snabbare än cirka 50% av hela webben. Om er webbplats laddas på 1,7 sekunder är den snabbare än nästan 75% av webben!
Det mest effektiva sättet att uppnå detta är att samarbeta med ett erfaret webb och / eller grafiskt designföretag som strategiskt kan utveckla en webbplats som fungerar bäst för ert företag.

Försäljningsmaterial

En ren användning av typografi, lämpliga bilder och innehållsformatering är bara grunden för de många faktorer som din grafiska formgivare kommer att överväga när era nya broschyrer eller kataloger utvecklas.

Att skriva ut stora mängder text och stockfoton ”som de är” kan späda ut ert varumärke och meddelanden. Detta kan enkelt få potentiella kunder att stänga av. Att kombinera innovativa vikningstekniker, bindningsalternativ, pappersstrukturer, ytbehandlingar och vikter kan verkligen göra så att ert försäljningsmaterial står ut.

Marknadsföringsmaterial

Grafisk design optimerar ditt marknadsföringsarbete inom alla kanaler och är nyckeln till att bygga ett professionellt varumärke. Att vara konsekvent i din marknadsföringssäkerhet gör att ditt varumärke lätt kan kännas igen och gör att dina kunder och kunder snabbt kan bekanta sig med vad ditt företag har att erbjuda. Den komfort som kunder och klienter får genom konsekvent marknadsföring kommer i slutändan att leda till trovärdighet.

Ert varumärke ska ha en stark visuell grund för att kommunicera sitt förtroende för dess erbjudanden och expertis. Detta gör det möjligt för kunderna att engagera sig i ert företag oftare, vilket i sin tur leder till starkare kundnöjdhet.

Förpackningsdesign

Eftersom de flesta konsumenter handlar med sina ögon kan en produkt som sitter i en butiksdisplay eller hyllan bara betraktas lika bra som etiketten eller förpackningen som omsluter den. Dragningen till den etiketten eller förpackningen är möjlig endast genom expertis från ett team av grafiska formgivare.
Varje produkt som ditt företag planerar att lansera ska utformas unikt med din målgrupps estetik, smak, önskemål och behov i åtanke så att du snabbt kan fånga deras uppmärksamhet.

Det är viktigt att lämna ett bestående intryck genom er förpackning, och det bör utvecklas av experter som förstår varumärke och visuell hierarki. För att ditt företag ska kunna konkurrera på hyllan måste det på ett minnesvärt sätt övertyga konsumenterna vad de går miste om ifall de lämnar butiken utan din produkt.

Sociala Medier

Genom att använda anpassad grafik till varumärket i era inlägg kommer ert digitala varumärke att knytas till det fysiska marknadsföringsmaterialet, vilket leder till en sammanhållen varumärkesidentitet.
Prova Facebook, LinkedIn, Instagram, Google Plus och Twitter, för att bara nämna några.

Genom att använda grafik med ert varumärken i era inlägg knyter ert digitala varumärke till ert fysiska marknadsföringsmaterial, vilket leder till en sammanhängande varumärkesidentitet.

Genom att märka er egen grafik kan er publik bli mer intresserad av ert företag och nyfiken på att se vad som kommer att läggas ut i framtiden och därför vara mer benägna att följa er på sociala medier. Att vara i en tid av "anpassad allt" exemplifierar det faktum att människor älskar att interagera med det mest unika och ovanliga.

Utan ett ordentligt varumärke kan er sida bli offer för repostering av konkurrerande organisationer som kan orsaka potentiella hot mot äktheten och integriteten hos ert varumärkes röst. Ta initiativet och investera i att utveckla egna bilder och varumärkesinlägg för att sprida ditt företags närvaro över internet.

Design is not what it looks och feels ,
design is how it fungerar. - Steve Jobs

låt oss
prata

Vill ni ta reda på hur vi kan hjälpa ert företag att nå nästa nivå?
Kontakta oss idag!
2021 Equinox Studio© Integritetspolicy

låt oss
prata

Vill ni ta reda på hur vi kan hjälpa ert företag att nå nästa nivå?
Kontakta oss idag!
2021 Equinox Studio© Integritetspolicy