Digital Marknadsföring

Digital marknadsföring är reklam som levereras via digitala kanaler. Kanaler som sociala medier, mobilapplikationer, e-post, webbapplikationer, sökmotorer, webbplatser eller kommande digitala kanaler.

Plattformar för marknadsföring av sociala medier

Dagens konsumenter är mycket beroende av sociala medieplattformar som Instagram, Facebook, LinkedIn och Snapchat. Det är därför det är viktigt att varumärken är aktiva över flera konton. Tänk på denna statistik:

I genomsnitt har användare cirka 8 sociala mediekonton. I genomsnitt spenderas 2 timmar och 22 minuter på sociala medier per person och dag. Av de 5,11 miljarder människor som har en telefon har 3,26 miljarder tillgång till sociala medier och använder den. Människor tillbringar ungefär 1/7 av sin vakna tid på sociala plattformar. Sociala medieplattformar gör det möjligt för marknadsförare att nå sina framtidsutsikter på en mängd olika sätt.

För det första kan marknadsföringsteam använda dessa kanaler för att distribuera betalda annonser och sponsrat innehåll. Varje plattform har ett sätt för marknadsföringsteam att skapa betalda annonskampanjer och segmentera användare så att dessa annonser visas i målgruppen. Medan varje plattform är annorlunda har de flesta funktioner som gör att marknadsföringsteam kan placera annonser baserat på plats, jobbtitel, intressen, ålder etc.
Sociala medier är också ett utmärkt sätt att marknadsföra produkter eller resurser organiskt för era följare och engagera er med konsumenter. Chansen är att människor som följer ert varumärke på sociala medier organiskt har köpt från er tidigare. Att interagera med dem på sociala medier eller svara på kundserviceorienterade frågor är ett utmärkt sätt att säkerställa fortsatt engagemang med varumärket och odla positiva upplevelser och kundlojalitet.

Slutligen kan marknadsföringsteam använda sociala medier för att bygga sitt varumärke och skapa en röst som kan göra dem populära att följa och dela. Till exempel har Wendys skruvade och roliga ton gjort dem exceptionellt populära på Twitter, och får ofta gillanden, retweets och svar.

E-post marknadsföring

E-postkampanjer gör det möjligt för organisationer att hålla kontakten med kunder och skicka anpassade nyhetsbrev eller erbjudanden baserat på tidigare shoppinghistorik eller varumärkesengagemang. Om en individ har interagerat med några av dina märkespekpunkter – t ex ett e-posterbjudande med 10 % rabatt på de artiklar de har övervägt att köpa eller gratis frakt - kan vara det som slutligen leder till (ett inköp).

Nästan 60% av konsumenterna säger att e-post spelar en roll i deras köpbeslut. Dessutom är det mer troligt att prenumeranter öppnar meddelanden.

Marknadsföring med sökmotoroptimering (SEO)

När en kund undersöker vilka gymskor som ska köpas, kommer de troligen att klicka på ett av de tre första resultaten som visas på Google. Med detta i åtanke vill dess marknadsföringsteam se till att deras artikel visas i de bästa resultaten.

Detta görs genom att optimera innehållet för användarupplevelsen och se till att de tekniska elementen finns på plats så att sökmotorns sökrobotar enkelt kan hitta och indexera ert innehåll.

Pay-per-click (PPC)

Pay-per-click (PPC) Detta görs genom att optimera innehållet för användarupplevelsen och se till att de tekniska elementen finns på plats så att sökmotorns sökrobotar enkelt kan hitta och indexera ert innehåll.

Dessa annonser visas ofta högst upp på sökresultatsidan och bestäms vanligtvis av bud på specifika nyckelord, medan bannerannonser på webbplatser vanligtvis har fasta priser.

låt oss
prata

Vill ni ta reda på hur vi kan hjälpa ert företag att nå nästa nivå?
Kontakta oss idag!
2021 Equinox Studio© Integritetspolicy

låt oss
prata

Vill ni ta reda på hur vi kan hjälpa ert företag att nå nästa nivå?
Kontakta oss idag!
2021 Equinox Studio© Integritetspolicy