Innehållsmarknadsföring är ett strategiskt marknadsföringssätt fokuserat på att skapa och distribuera värdefullt, relevant och konsekvent innehåll för att locka och behålla en tydligt definierad publik - och i slutändan för att driva lönsamma kundåtgärder.
Innehållsmarknadsföring används av ledande varumärken
Vår årliga undersökning visar att de allra flesta marknadsförare använder innehållsmarknadsföring. Faktum är att den används av många framstående organisationer i världen, inklusive P&G, Microsoft, Cisco Systems och John Deere. Den har också utvecklats och genomförts av småföretag och enmansbutiker runt om i världen. Varför? Eftersom det fungerar.
Innehållet är nu - och framtid - för marknadsföring
Gå tillbaka och läs definitionen av innehållsmarknadsföring en gång till, men den här gången tar du bort det relevanta och värdefulla. Det är skillnaden mellan innehållsmarknadsföring och det andra informationsavfallet du får från företag som försöker sälja "saker" till dig. Företag skickar information till oss hela tiden - det är bara det att det oftast inte är särskilt relevant eller värdefullt (skräppost?). Det är det som gör innehållsmarknadsföring så spännande i dagens miljö med tusentals marknadsföringsmeddelanden per person och dag.
Marknadsföring är omöjligt utan bra innehåll
Oavsett vilken typ av marknadsföringstaktik ni använder bör innehållsmarknadsföring vara en del av er process, inte något separat. Kvalitetsinnehåll är en del av alla former av marknadsföring:
Marknadsföring på sociala medier: Innehållsmarknadsföringsstrategi kommer före din sociala mediestrategi.
SEO: Sökmotorer belönar företag som publicerar kvalitet och konsekvent innehåll.
Public Relations (PR): Framgångsrika PR-strategier adresserar frågor som läsarna bryr sig om, inte deras verksamhet.
PPC: För att PPC ska fungera behöver du bra innehåll bakom det.
Inkommande marknadsföring: Innehåll är nyckeln till att driva inkommande trafik och leads.
Innehållsstrategi: Innehållsstrategi är en del av de flesta innehållsmarknadsföringsstrategier.
Everything is designed. Few things are designed well." - Brian Reed, Developer/Musician
låt oss prata
Vill ni ta reda på hur vi kan hjälpa ert företag att nå nästa nivå? Kontakta oss idag!