Webbdesign

Tänk på ert företags hemsida som er online-företagsadress.
Det är där kunder, potentiella kunder och medarbetare kan hitta och kontakta dig. Ett företag med sin egen domän gör ett e-postmeddelande mer trovärdigt och pålitligt än en generisk e-mailadress. Webbplatser ger företag en egen unik online-identitet.

Varför behöver vi en webbplats?

De flesta konsumenter letar online efter information som hjälper dem att fatta smartare köpbeslut online.

I själva verket, enligt eCommerce Foundation, kommer 88% av konsumenterna att undersöka produktinformation innan de gör ett köp online eller i butiken. Denna köpbeteendetrend betonar vikten av en webbplats för dagens företag.

Online närvaro 24/7

Att ha en webbplats innebär att kunder alltid kan hitta dig - när som helst och var som helst. Även utanför öppettiderna fortsätter din webbplats att hitta och säkra nya kunder. Det ger användaren bekvämlighet eftersom de kan få tillgång till den information de behöver i sitt eget hem utan tryck att köpa. Dessutom, eftersom de flesta företag idag har en egen webbplats, finns det alla chanser att du kan förlora kunder till dina konkurrenter genom att vara offline

Informationsutbyte

Er webbplats ger era kunder ett snabbt och enkelt sätt att ta del av information. Ni kan lista era öppettider, kontaktinformation, visa bilder på era produkter och använda kontaktformulär för att underlätta förfrågningar från potentiella kunder eller feedback från befintliga.

Ni kan även ladda upp marknadsföringsvideor för att verkligen engagera era kunder och sälja in erat företag på ett effektivt och kostnadseffektivt sätt. Detta är också ett bra sätt att marknadsföra era sociala mediekanaler och bygga upp en gemenskap med era kunder.

Trovärdighet

I dagens moderna värld förväntas alla företag ha någon form av närvaro online
Potentiella kunder skulle sannolikt misstro alla företag som inte hade ett telefonnummer eller en fysisk adress, och detsamma kan sägas om dom inte har en webbplats och e-postadress.

Det här är användbara verktyg för att dela viktig information om ert företag med era kunder och svara på enkla frågor.
Dessutom har kunderna en bekväm och användarvänlig webbplats som får dom att känna sig bekväma med era tjänster, eftersom de antar att de kan förvänta sig samma positiva upplevelse inom alla delar av ert företag.

Det sänker kostnaderna

Förutom att bara visa information kan du också använda din webbplats för att sälja varor och tjänster direkt till konsumenterna, i vissa fall avlägsna behovet av att använda "fysiska" butiker som medför stora driftskostnader (personallön, hyra, för att nämna några stycken).

Genom att eliminera dessa omkostnader kan du också sänka dina priser, vilket ger ditt företag den verkliga konkurrensfördelen. Det kan också användas internt i ditt företag; har du några nyheter som du vill dela med kollegor eller har du någon viktig information som kan nås av ledningen? Att ha en intern webbplats kan spara mycket tid eftersom allt du behöver är en plats och kan nås när som helst.

Marknadsexpansion

Eftersom din webbplats är tillgänglig för alla över hela världen har möjligheten att bryta igenom geografiska hinder aldrig varit enklare.
Vem som helst, från vilket land som helst, kommer att kunna hitta ert företag och är därför nu en potentiell kund.

Konsumentinsikter

Analytiska verktyg låter er identifiera vem din typiska kund är, hur de hittade dig, vad de gillar, hur ni anpassar er hemsida för att maximera inköp via din webbplats.

Det breda utbudet av tillgängliga data kan också hjälpa er att bättre förstå hur era sociala mediekanaler påverkar ert varumärke, och kan till och med lyfta fram möjligheter att ändra offlineaspekterna av ert företag, såsom öppettider för filialer, kampanjer och produktsortiment.

Reklam

Verktyg som Google AdWords eller reklam på Facebook ger er möjlighet att nå kunder med mycket mer noggrannhet och tillförlitlighet än med traditionella offline-annonseringsmetoder. SEO och onlineannonsering är ett utmärkt sätt att hjälpa till att öka medvetenheten, om det görs korrekt kan trafik till din webbplats ge en markant ökning.

Var det första företaget som en potentiell ny kund ser när de söker efter en viss produkt eller tjänst online, och använd webbplatsens kontaktsida eller e-handelsfunktioner för att göra det enklare att köpa en produkt eller hitta en butik än någonsin tidigare.

Konkurrenter online

Om du inte har en webbplats är det mycket troligt att din konkurrent kommer att ha det, det betyder att du går miste om nya kunder. Det är avgörande att inga möjligheter missas som konkurenter får.

Kundtjänst online

Hemsidor ger ett enklare sätt att hantera kundservice. Genom att erbjuda svar på vanliga frågor i avsnittet FAQ (vanliga frågor) kan du sänka kundtjänstkostnaderna och spara tid och pengar, samt ge mycket mer information.

Detta innebär också att kunder kan få ett svar direkt och sparar tid, vilket hjälper till att uppmuntra positiva kundrelationer på lång sikt. Detta kan vara en fördel för dig, all positiv feedback kan laddas upp i ett omdöme, positiva omdömen visar sig mer och mer viktigt vid förvärvet av nyförsäljning.

Tillväxtmöjlighet

Webbplatser är i allmänhet ett bra sätt att tillhandahålla en plats som potentiella investerare kan hänvisas till. Den visar vad ditt företag handlar om, vad det har uppnått och vad det kan uppnå i framtiden.

I ständig förändelse

En stor fördel med den digitala plattformen är enkelheten att uppdatera information inom några sekunder, till skillnad från en butiksdisplay, ett flygblad eller kataloger.
Du kan redigera irrelevant eller inaktuell information, schemalägga uppdateringar eller kampanjer och enkelt samla in potentiella kunders data.

låt oss
prata

Vill ni ta reda på hur vi kan hjälpa ert företag att nå nästa nivå?
Kontakta oss idag!
2021 Equinox Studio© Integritetspolicy

låt oss
prata

Vill ni ta reda på hur vi kan hjälpa ert företag att nå nästa nivå?
Kontakta oss idag!
2021 Equinox Studio© Integritetspolicy